kkg2Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
Katarzyna Kurant – Glonek
tel.: (54) 231-63-17, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.ąd Stanu Cywilnego to jednostka organizacyjna wchodząca w skład urzędu gminy powołana ustawą Prawo o aktach stanu cywilnego do rejestracji małżeństw, urodzeń
i zgonów oraz wszystkich zmian w aktach stanu cywilnego wynikajacych
z postanowień i wyroków sądu, decyzji administracyjnych i przewdzianych prawem oświadczeń strony.W Urzędzie Stanu Cywilnego można uzyskać :
–    odpisy zupełne i skrócone aktów stanu cywilnego
–    odpisy skrócone aktów stanu cywilnego na drukach wielojęzycznych
–    zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby
–    zaświadczenie o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego
–    zaświadczenie o stanie cywilnym
–    zaświadczenie niezbędne do zawarcia ślubu knkordatowego
–    zaświadczenie , potwierdzajace, że obywatel polski zamierzający wstąpić w związek małżeński za granicą może zawrzeć małżeństwo zgodnie z prawem polskimPonadto w Urzędzie Stanu Cywilnego można :
–    uzyskac decyzję wydaną przez Kierownika  w sprawie zmiany imienia lub nazwiska,
–    transkrybować zagraniczny dokument stanu cywilnego,
–    odtworzyć zagraniczny dokument stanu cwilnego,
–    zarejestrować urodzenie,zawarcie małżeństwa albo zgon, które nastąpiły poza granicami RP, jeżeli w państwie urodzenia,zawarcia małżeństwa albo zgonu nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego.Dokumenty, które stanowią podstawę sporządzania aktów stanu cywilnego nie podlegają zwrotowi.
Zmiany w Urzędzie Stanu Cywilnego
1 marca 2015 r. weszła w życie nowa ustawa "Prawo o aktach stanu cywilnego". Jedną z nowych regulaci prawnych było utworzenie Rejestru Stanu Cywilnego – bazy aktów stanu cywilnego, której dysponentem jest minister właściwy do spraw wewnętrznych,  której zapełnianie rozpoczęto od 1 marca br, przenosząc pojedyncze rekordy.
Od 1 września 2015 r. nie ma już możliwości rejestrowania zdarzeń w gminnej elektronicznej bazie aków stanu cywilnego. Nie są również wydawane z tej bazy odpisy aktów stanu cywilnego.
Od 1 września 2015 r. rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów możliwa jest wyłącznie w Rejestrze Stanu Cywilnego i tylko z tego rejestru wydawane być mogą odpisy aktów stanu cywilnego.
Dla osób, których akty nie zostały jeszcze przeniesione do Rejestru Stanu Cywilnego, nowy sposób wydawania odpisów oznacza zmianę procedury składania wniosków o odpis s.c i wydłużenie czasu oczekiwania na wydanie takiego dokumentu. W myśl nowych przepisów, jeżeli wniosek o wydanie odpisu aktu s.c zostanie złożony do kierownika USC, który sporządził akt – wydanie odpisu nastąpi w terminie 7 dni roboczych. Jeżeli wniosek o wydanie odpisu aktu s.c zostanie złożony do kierownika USC, który nie sporządził aktu s.c, wydanie odpisu nastąpi w terminie 10 dni roboczych.Udogodnieniem dla Obywateli jest umożliwienie złożenia wniosku o odpis aktu s.c i jego odbiór
w dowolnym Urzędzie Stanu Cywilnego na terenie naszego kraju. Akt stanu cywilnego raz przeniesiony do Rejestru Stanu Cywilnego będzie dostępny w każdym Urzędzie Stanu Cywilnego.